Szabad-e ölni?
2 Móz. 20,13 "Ne ölj."
3 Móz. 24,17 "Ha valaki agyon üt valamely embert,
halállal lakoljon."
ezzel szemben
2 Móz. 32,27 "Ezt mondja az Úr, Izráel Istene: Kössön
mindenitek kardot az oldalára, ... és kiki ölje meg az ő attyafiát, barátját és
rokonságát."
1 Sám. 6,19 "... És a nép szomorkodott, hogy az Úr ily
nagy csapással [az eredeti szöveg szerint: mészárlással] sújtotta vala a
népet."
1 Sám. 15,2-3.7-8 "Így szól a Seregek Ura [az Úr]: ...
Most azért menj el és verd meg Amáleket, és pusztítsátok el mindenét; és ne
kedvezz néki, hanem öld meg mind a férfit, mind az asszonyt; mind a gyermeket,
mind a csecsemőt; mind az ökröt, mind a juhot; mind a tevét, mind a szamarat.
... Saul pedig megveré Amáleket ... a népet pedig mind kardélre hányatá."
4 Móz. 15,36 "Kivivé azért őt az egész gyülekezet a
táboron kívül, és agyon kövezék őt, és meghala, a miképen parancsolta vala az
Úr Mózesnek."
Hós. 14,1 "Meglakol Samaria, mert daczolt az ő
Istenével. Fegyver által hullanak el; csecsemőik földhöz veretnek, és terhes
asszonyaik ketté vágatnak."
Zsolt. 137,9 "Áldott legyen, a ki megragadja és
sziklához paskolja kisdedeidet!"
Jogosnak vélhető egy ilyen felvetés. Ahhoz, hogy megértsük,
hogy nincs ellentmondás, tudni kell, hogy Izrael népe ki is volt. Isten Izrael
népének mutatta be, hogy a törvény be nem tartása milyen következményekkel jár.
Az Éden kertjében Istennel együtt volt az ember, míg el nem fordult az ember a
teremtőtől. Magára hagyta a törvény kinyilatkoztatásáig, hogy üdvözüljön. Az
ember nem tud saját erejéből üdvözülni Isten nélkül. Látszik ez abból is, hogy
végül úgy elhatalmasodott a bűn, hogy vízözön által kellett ítéletet
végrehajtani Istennek. Majd a törvényt adta Isten az embernek, hogy a betű
szerinti törvényt betartva üdvösségre jusson. De az ember a törvényt nem tudja
betölteni. Így ahhoz, hogy az ember ne vesszen el, kegyelem által nyer
üdvösséget, hogy mindaz, ki hisz, üdvözülhessen. Aki hisz és segítséget kér az
Úrtól, megmenekül. Aki nem hisz, elkárhozik.
Ábrahámnak ezt mondta az Úr, mikor Ábrahám azt kérdezte,
hogy a nép mikor fog Kánaán földjére betérni, ahogy ő volt:
1Móz 15,16 Csak a
negyedik nemzedék tér meg ide; mert az Emoreusok gonoszsága még nem tölt be.
Tehát Isten, mikor Mózes népe bevonult Kánaán területére,
ítéletet hajtatott végre a néppel.
Éppen ez történt meg, ítélet a 2 Móz. 32,27-nél. Ez ama eset, mikor a nép
bálványt készített, hogy imádja azt. Mózes ezt mondta: ”A ki az Úré, ide
hozzám! és gyűlének ő hozzá mind a Lévi fiai.” Tehát aki döntött az Úr mellett,
az életben maradt, aki nem, az is döntött, hogy neki nem kell Isten. Ez bűnössé
tesz. A bűn zsoldja pedig a halál. Magába véve még nem lenne bűn, de tudjuk,
hogy Isten nélkül az ember elveszett. Isten nélkül bajba és bűnbe sodorja
magát. Az ember a teremtője nélkül mit sem ér. Csak por csupán.
Ilyen ítélet hajtatott végre a többi idézetnél. Isten
teremtett mindent, Ő hozza létre és adja tudtunkra a törvényeit és akaratát, és
Ő ítél.
És aki azt gondolná, hogy ez alól az „újszövetség istene”
másképp gondolná, elmondanám, hogy a két szövetség istene egy és ugyan az.
Mt 5,22 Én
pedig azt mondom néktek, hogy mindaz, a ki haragszik az ő atyjafiára ok nélkül,
méltó az ítéletre: a ki pedig azt mondja az ő atyjafiának: Ráka, méltó a
főtörvényszékre: a ki pedig ezt mondja: Bolond, méltó a gyehenna tüzére.
Mt 10,15 Bizony
mondom néktek: Az ítélet napján könnyebb lesz a Sodoma és Gomora földjének
dolga, mint annak a városnak.
Mt 11,22 De
mondom néktek: Tirusnak és Sidonnak könnyebb dolga lesz az ítélet napján,
hogynem néktek.
Mt 11,24 De
mondom néktek, hogy Sodoma földének könnyebb dolga lesz az ítélet napján,
hogynem néked.
Jel 20,9 És
feljövének a föld szélességére, és körülvevék a szentek táborát és a szeretett
várost; és Istentől a mennyből tűz szálla alá, és megemészté azokat.
Jel 21,8 A
gyáváknak pedig és hitetleneknek, és útálatosoknak és gyilkosoknak, és
paráznáknak és bűbájosoknak, és bálványimádóknak és minden hazugoknak, azoknak
része a tűzzel és kénkővel égő tóban lesz, a mi a második halál.
Jel 2,23 És
az ő fiait megölöm halállal; és megtudják a gyülekezetek mind, hogy én vagyok a
vesék és szívek vizsgálója; és mindeniteknek megfizetek a ti cselekedeteitek
szerint.
Stb.…
De!
Jel 16,7 És
hallám, hogy más az oltárról ezt mondja vala: Jól van Uram, mindenható Isten,
igazak és igazságosak a te ítéleteid.
Épp ezt a bíráskodást adta teljesen Jézusnak a Mennyei Atya.
Jn 5,22 Mert
az Atya nem ítél senkit, hanem az ítéletet egészen a Fiúnak adta;
Mi nem ölhetünk, nem ítélhetünk, nem bíráskodhatunk, mert ez
a pozíció a királynak lett adva. Izrael népe sem kénye-kedve szerint ölt, hanem
ítélettel és a törvényre nézve tette ezt.
(Legalábbis ezt kellett volna tenniük.)
A Zsolt. 137,9 még kitérve ha valaki nem kiragadja a
mondatot, megérthetné, hogy miről is írt itt a zsoltáros.
Babilon leánya a hamis vallást követők, ahogy mikor
Jeruzsálem leányairól szól, akkor a héberek, avagy az igaz vallást követőkről
szól.
Ebben a zsoltárban azt írja, hogy a hamis vallást követők
hamis beszédeit, tanításait öljük meg magunkban, pusztítsuk ki. Attól, hogy
kiragadunk egy mondatot, vagy egy mondatrészt, attól még nem lesz ellenmondású
a Biblia.
Szerinted a középkorban, amikor Spanyolországot elfoglalták az arabok, Görögországot a törökök, És így a keresztény Európa két oldalról volt támadva a harcias iszlám seregek részéről, akkor milettvolna a helyes keresztény megoldás? Hagyni, hogy bekebelezzék Európát, és Kisázsiához hasonlóan szinte teljesen eltöröljék a kereszténységet, vagy pedig felvenni velük a harcot, és kizavarni őket európából? Mi lenne ma Európában közel ezer év iszlám uralom után?
VálaszTörlésSzia
TörlésA helyes keresztény megoldás az, ha Krisztus urunkat követjük. Jézus, mikor eljött az ideje, és megszületett, majd tanított Júdeának és Galileának vidékein római megszállás alatt volt a népe. Jézus nem űzte ki vagy buzdította népét, hogy űzzék ki a megszállókat, sőt a Mennyei Atyának akaratát cselekedte, hogy az ítéletüknek alávetette magát. Igen, a keresztény cselekedet az, hogy a mindenható kezébe tesszük az életünket, ahogy tette ezt Jézus is a földi szolgálata idején, annak az Istennek a kezébe, aki teremtett mindent, és az Ő akaratából és engedélyéből történnek bizonyos dolgok. Mi lenne ma Európában közel ezer év iszlám uralom után? Nem tudom. Miért, mi lett Európából több, mint ezer év olyan keresztény uralom után, ami csak önmutogatásban volt keresztény, de bizony olyan messze állt cselekedetekben a Krisztus követésben, mint Makó Jeruzsálemtől.
"Hagyni, hogy bekebelezzék Európát, és Kisázsiához hasonlóan szinte teljesen eltöröljék a kereszténységet"
Szerinted egy olyan vallást eltöröl bárki is, ami Istentől jött, eltöröl bárki, felülkerekedve Isten fölé? Krisztus után 300 évvel olyan üldözés kezdődött a keresztények ellen, amilyet ma már elképzelni sem tudnánk. Talán ahhoz volt hasonló, amit a nácik tettek (legalábbis egyesek) a nem árja néppel. Úgy kezelték őket, mint mi a szúnyogokat. Eltörölték? Esélyük sem volt. Konstantinus éppen erre jött rá, ha eltörölni nem lehet, akkor karöltve, együtt kormányozva megerősítheti hatalmát, persze úgy, hogy a "keresztény" fejek fölött ő álljon.